Sunday, November 21, 2010

day twenty one. daripada good looking.

Satu menyenangkan lebih baik daripada 100 cantik
Satu manis lebih baik daripada 5 cantik
Satu baik lebih baik daripada 3 manis

Aku lebih merasa tersanjung bila kau senang dengan kepribadian dan sikap ku.
Bila kau bilang aku good-looking, aku tidak peduli.
Hanya terima kasih lalu berpaling.

Tampak luar terasa dangkal.
Tidakkah kau melihat ke dalamku?
Tampak luar dapat menjadi bosan.
Atau karena dalamku lebih membosankan?

Yah sudahlah,
Aku sudah terlatih untuk tidak bernegatif lama-lama lagi.
Membosankan.

Aku hanya mau menyampaikan,
Bagiku
Satu menyenangkan lebih baik daripada 100 cantik
Satu manis lebih baik daripada 5 cantik
Satu baik lebih baik daripada 3 manis
Dan satu aku senang bila bersamamu lebih baik daripada sejuta good looking

No comments: